Another victory for DT independence

From beyond the (metaphorical) grave, former Daily Trojan editor-in-chief Zach Fox scores a major victory:

Administrators at the University of Southern California have agreed to implement a former editor’s recommendations that were submitted in his platform for reappointment, which was rejected by the school.

The changes include increased salaries for the staff and more transparency regarding the paper’s budget. Former Editor in Chief Zach Fox offered the suggestions in his attempt at a second term as editor, which was blocked by the university’s media board.

The devil’s in the details, of course, but this sounds like progress. I’ll try to see what else I can find out from sources on staff.

P.S. Speaking of Fox, here’s a recent article from U.S. News that features some quotes from the ex-editor, reflecting on last month’s controversy.

UPDATE I guess this is actually somewhat old news. Here’s the DT article about it, published on January 19, with more details.

On its face, the university’s approval of Fox’s suggestions — which were actually made back in September, then discussed at length by a “task force” set up by Student Affairs — seems to suggest that December’s controversy was overblown, that the university’s motives in rejecting Fox were never as sinister as Fox’s defenders (myself included) suggested. However, it is equally plausible to surmise that the massive public rebuke USC received for forcing Fox out forced the administration to take these recommendations more seriously and ultimately approve them, lest more public pressure follow. The truth is, we’ll never know whether these recommendations would have been accepted if the events of December hadn’t occurred.

2 Responses to “Another victory for DT independence”

  1. Texasyank says:

    “Increased salaries for the staff.”

    Geezer watch: October, 1982, my first stipend was thirty bucks.

    I celebrated with my roommate at the Burger King on Jefferson.

    DOUBLE cheeseburger, baby. WITH bacon.

  2. Andrew says:

    On its face, the university’s approval of Fox’s suggestions � which were actually made back in September, then discussed at length by a “task force� set up by Student Affairs � seems to suggest that December’s controversy was overblown, that the university’s motives in rejecting Fox were never as sinister as Fox’s defenders (myself included) suggested.

    Imagine that!!!